петак, јануар 13, 2012

Rezervacija prostora

Danas kada sam proveravao koliko ima slobodnog prostora na disku, začudio sam se zašto je pogrešno prikazana količina raspoloživog prostora:

[root@arch benke]# df -h
Filesystem      Size  Used Avail Use% Mounted on
/dev/sda4       199G  169G   20G  90% /home

Prvo što mi je palo na pamet jeste da je oštećen sistem datoteka. Već sam počeo da razmišljam o tome koji Live CD da upotrebim kako bih pokrenuo računar sa njega i pomoću programa fsck pokušao da popravim štetu kada sam rešio da ipak najpre konsultujem Google. Nakon malo pretraživanja došao sam do informacije za koju do tad nisam znao a to je da sistemi datoteka ext3 i ext4, koji se inače najčešće koriste pod Linuxom, imaju opciju rezervacije slobodnog prostora na particiji za superkorisnika (root). Ova rezervacija je dobrodošla u slučaju da je potrebno upisati neke važne sistemske zapise čak i kada (nepažljivi) korisnici ispune particije svojim datotekama. Podrazumevana veličina ovog prostora prilikom kreiranja sistema datoteka je 5% od veličine particije. Kako je u pitanju /home particija rešio sam da mi ne treba ova rezervacija te sam dobio dodatnih 10 gigabajta na raspolaganju:

[root@arch benke]# tune2fs -m 0 /dev/sda4
tune2fs 1.41.14 (22-Dec-2010)
Setting reserved blocks percentage to 0% (0 blocks)
[root@arch benke]# df -h
Filesystem      Size  Used Avail Use% Mounted on
/dev/sda4       199G  169G   30G  85% /home

Нема коментара:

Постави коментар