недеља, март 31, 2013

Google SEO optimizacija

Nisam se odavno bavio ovom tematikom pa sam rešio da pročitam knjigu SEO 2013 & Beyond koju je napisao Endi Vilijams (ali ne onaj pevač :-) Autor na jednostavan i praktičan način opisuje kako je Google nekada rangirao rezultate pretraživanja a kako to radi od 2012. godine, odnosno, od Penguin apdejta. Da sumiram to u par rečenica...

Pre Pingvina, za visok rejting među rezultatima pretrage je bilo potrebno:
  1. pronaći visoko tražene ključne reči za koje je konkurencija slaba
  2. optimizovati stranicu za te ključne reči
  3. generisati masu povratnih linkova koji u naslovu imaju ove ključne reči
  4. uživati u kratkotrajnom skoku popularnosti
Od sredine 2012. godine Google uvodi optimizaciju svog pretraživača a sve u cilju da smanji spam i nekvalitetne tekstove tako da nam je sada potrebno sledeće:
  1. Kvalitetan sadržaj za posetioce a ne sadržaj optimizovan za pretraživače. To podrazumeva da u tekstu "gustina" ključnih reči treba da bude prirodna a ne napumpana (tačka 2 iz vremena pre Pingvina). Dalje, tekst treba da izgleda kao da ga je napisao stručnjak odnosno neko ko zna o čemu priča, stručnjak prirodno u pisanju koristi termine koji se odnose na datu temu (niche vocabulary) što doprinosi relevantnosti teksta i njegovom boljem rangiranju i, jako važno, tekst treba da doda neku vrednost u odnosu na već postojeće tekstove (prvih 10 iz rezultata pretraživanja tzv. serps) na istu temu.
  2. Organizacija sajta u smislu da naziv domena ne utiče više na pozicioniranje (kupivijagru dot com više neće biti prvi na listi rezultata), da sadržaj treba grupisati po tematici ili kategorijama (tzv. silosi) kojima će se pristupati preko menija kako bi se korisnicima olakšala navigacija. Treba koristiti interno povezivanje/linkovanje sadržaja/stranica u okviru teksta kako bi korisnici na klik mogli da saznaju nešto više. Isto tako treba koristiti povezane sadržaje i, na kraju, treba koristiti tagove.
  3. Autoritet - sadržaji moraju da imaju status informacija ili saveta stručnjaka, povratni linkovi treba da dolaze sa kvalitetnih sajtova iz branše, odlazni linkovi takođe treba da vode na kvalitetne sajtove, poželjno je povezati se u društvenu mrežu (FaceBook, Twitter, YouTube...), pisati na tuđim relevantnim blogovima itd.
  4. Šta korisnik treba da dobije? Dobar dizajn, brzinu sajta, zaraznost sadržajem, interaktivnost (pitanja i komentari) i poverenje u informacije sa sajta.
Knjiga nije velika, lako se čita i zaslužuje preporuke.

U međuvremenu sam pročitao još par knjiga na tu temu i pronašao spisak stvari koje ne treba izgubiti iz vida prilikom izrade sajta:

  1. title tag je bitan zato što će se pojaviti kao naziv vaše stranice prilikom pretrage. Važno je uložiti napor i svakoj stranici koju kreirate dodeliti jedinstven naslov (title) dužine do 70 znakova.
  2. description tag je takođe bitan, to će u rezultatu pretrage pisati odmah ispod naslova. Opet je bitno za svaku stranicu napisati konkretan opis koji se odnosi baš na sadržaj te stranice.
  3. keywords tag nije više presudan ali neće da škodi ako ga ispravno popunite.
  4. header (h) tagovi treba da prate strukturu stranice. Koristiti alt tagove kod slika. Linkovi na sajtu ne treba da budu generički tipa "klikni ovde".
  5. Struktura URL-ova mora biti jednostavna tipa sajt.com/kategorija/tema što podrazumeva kreiranje jednostavne strukture direktorijuma i dokumenata unutar njih.
  6. Ako posetilac odluči da obriše "tema" iz gornjeg URL-a, trebalo bi da mu se otvori stranica sa kategorijama a ne, recimo, poruka "ovaj dokument ne postoji".
  7. Prikazati posetiocu breadcrumb kako bi u svakom trenutku znao gde se na sajtu nalazi.
  8. Kod navigacije pre treba koristiti tekstualne linkove umesto slika, javascript-a, padajućih menija, flash-a itd.
  9. Stranica 404 (dokument nije nađen) treba da ima upotrebnu vrednost, na primer, da na sebi ima polje za pretragu, neku sugestiju ili mapu sajta
  10. Za svaki dokument/stranicu koji imate na sajtu potrebno je da postoji jedinstvena URL adresa, u protivnom saobraćaj će se deliti između njih i biće na neki način konkurentne jedna drugoj. Izvršiti i canonical URL check
  11. Vreme učitavanja stranica treba smanjiti na minimum.
  12. Postoji više mapa sajtova koje možete da obezbedite za vaš sajt. Najbitniji su sitemap.xml koji će koristiti botovi prilikom prolaska kroz vaš sajt i mapa sajta koju će koristiti vaši posetioci. Ako želite, možete napraviti i mapu slika kao i mapu stranica optimizovanih za mobilne telefone.
  13. Pomoću datoteke robots.txt možete sprečiti botove da indeksiraju određene delove sajta a pomoću "rel=nofollow" možete sprečiti bota da prati neki od linkova.
  14. Trend pokazuje da sve više ljudi koristi mobilne uređaje kako bi pristupalo sajtovima pa stoga treba razvijati sajtove koji se podjednako dobro vide i na punom HD monitoru i na mobilnom telefonu (responsive dizajn, na primer).


Нема коментара:

Постави коментар