понедељак, август 10, 2015

Bekap Androida

Reših da resetujem Android mobilni na fabrička podešavanja pa sam malo proučavao kako se radi bekap...

Prva stavka je da omogućite sinhronizaciju podataka sa mobilnog sa vašim Gugl nalogom, to će vam kasnije u velikoj meri olakšati njihovo vraćanje na mobilni. Sinhronizuju se kontakti, kalendari, Dži mejl, podaci iz nekih aplikacija itd. Šta će se konkretno kod vas sinhronizovati možete videti ako odete na Settings > Accounts > Google pa tap na vaš Gugl nalog kojim se prijavljujete na recimo Plej stor. Meni recimo nije sinhronizovao To do listu, odnosno, nakon reseta fona krenuo sam od nule. Dan nulti. I da, obavezno proverite iz desktop brauzera da li možete da se prijavite na taj nalog, odnosno, da li još uvek znate koja je lozinka, pošto će vam biti potrebna kod oporavka podataka, a kada ste se već ulogovali, proverite i da li su kontakti sinhronizovani na contacts.google.com.

Takođe, kod mene kada se ode na Settings > Backup & reset neke opcije su isključene i nedostupne, ne znam zašto.


Ono što treba primetiti jeste da nam se SMS poruke (konverzacije) na ovaj način ne bekapuju pa moramo da instaliramo posebnu aplikaciju koja će najpre da nam sačuva sve poruke a kasnije i da nam pomogne da ih vratimo. Ja sam koristio SMS Backup & Restore i sve je urađeno bez problema, nijednu poruku nisam izgubio. Arhivu poruka sam napravio lokalno ali sam onda bekapovao celu karticu na komp tako da sam imao još jednu kopiju rezervne kopije.

To je sledeći korak, bekapujete kartice telefona tako što telefon kablom povežete na komp, uključite USB storage nakon čega će Vindouz videti mobilni kao jedan ili više USB diskova. Iskopirate sve to na računar za svaki slučaj.

Reset se vrši odlaskom na Settings > Backup & reset > Factory data reset. Ne morate da brišete karticu, dovoljan je samo reset. Nakon restarta telefona, prijavite se starim Gugl nalogom i izvršiće se oporavak podataka koji su ranije bili sinhronizovani. Nakon toga instalirajte SMS Backup & Restore pa oporavite vaše konverzacije.

Kao što rekoh, ja sam izgubio To do listu, kontakti mi nisu imali slike, morao sam ponovo da učukam šifru za bežičnu mrežu i instaliram omiljene aplikacije itd. ali to su sve sitnice, glavnica podataka (kontakti i konverzacije) su na svom mestu. Izgubio sam i zapise poziva o čemu nisam razmišljao :-) a vidim da postoji aplikacija i za to.

Na kraju još da spomenem program Holo Backup za Vindouz koji u vašem slučaju može da radi a može i da ne radi. Kod mene nije radio.

Нема коментара:

Постави коментар