уторак, јун 30, 2009

Kako ukloniti virus sa računara

Obrisati virus sa računara nije uvek lako. U principu, najbolje je izvaditi hard disk iz zaraženog računara, prikačiti ga na računar koji je propisno zaštićen i ima najsvežiju bazu definicija virusa te ga tamo očistiti. No, s obzirom na to da otvaranje kućišta i pronalaženje raspoloživog računara koji će da služi za čišćenje ume da bude vremenski zahtevno, u slučaju da je zaraženi računar još uvek u funkciji (primera radi nije previše spor zbog virusa ili virus nije oštetio antivirusni program) možemo pokušati sledeće...

Najpre instaliramo neki od besplatnih antivirusnih programa, recimo Avira ili AVG Free mada ovaj drugi ždere resurse i jako usporava računar. Nakon što instaliramo antivirusni program obavezno osvežimo bazu definiciju virusa. Takođe skinemo i instaliramo besplatne programe Spybot Search & Destroy i Malwarebytes' Anti-Malware. I za njih isto važi da se najpre preuzmu najsvežije definicije sa Interneta. Srećom, svi pomenuti programi to nude kao opciju tokom ili neposredno nakon instalacije. Sad kada smo se naoružali neophodnim alatima isključujemo računar sa Interneta/mreže i gasimo System Restore ukoliko je isti aktivan.

Prvo pokrećemo antivirusni program i ostavljamo ga da prođe kroz ceo računar puštajući ga pritom da ukloni sve štetočine na koje naiđe. Kada on, nadamo se uspešno, završi svoj deo posla, pokrećemo Search & Destroy da obavi što ima i na kraju još i Anti-Malware. Kombinacija ova tri programa trebalo bi da očisti računar u 90% slučajeva.

Za one koji se boje vađenja hard diska, rešenje problema možda nađu u pokretanju alternativnog operativnog sistema :-) U pomoć nam dolaze ko drugi nego Linux i naš rođak Kaspersky a cela procedura se svodi na to da računar pokrenemo pomoću specijalnog CD ili USB fleš diska koji u sebi sadrži mini operativni sistem i alat za uklanjanje virusa.

Za početak ćemo preuzeti Kasperski Rescue Disk sa ove adrese i narezati ga na disk. Imajte na umu da je u pitanju ISO slika a ne fajl, dakle, prilikom snimanja diska birate opciju Burn image to disk. Možete pokušati da napravite i butabilni fleš disk tako što ćete ovaj fajl snimiti na USB pomoću programa Kaspersky USB Rescue Disk Maker. Nakon završenog snimanja potrebno je da zaraženi računar pokrenete pomoću jednog od ova dva diska (u BIOS-u možete izabrati sa kojeg će se diska pokrenuti računar). Izaberite grafički mod i pokrenuće se KDE 4.4.5 sa Kaspersky Rescue Disk-om koji radi pod Linuxom. Ukoliko je računar kablom povezan na mrežu, sistem će se sam prijaviti na nju. Ako koristite bežičnu mrežu - nema problema: pomoću NetworkManager apleta ćete moći da se povežete i bežičnim putem. Ukoliko ima potrebe preuzećemo sa Interneta najsvežije definicije virusa, obeležiti diskove, particije i sektore koje želimo da očistimo i pustiti Kaspersky da radi ono što najbolje ume.


Nakon završenog posla, restartujemo računar, izvadimo disk i pokrenemo Windows normalno, nadamo se, sa uklonjenim svim štetočinama.

Sličan alat ima i Avira. Avira Rescue System ćemo takođe u vidu ISO slike preuzeti sa ove adrese, narezati na disk i pokrenuti računar pomoću njega. Dobijamo grafičko okruženje pod Linuxom a lokalni diskovi su nam montirani u /media/Devices i spremni za skeniranje sa klasičnim opcijama repair, remove i log only.



Isto ovo možete uraditi i pomoću Trinity Rescue Kit-a koji u sebi sadrži čak 5 antivirusna programa (za jedan je potrebna licenca) ali, koliko znam, nije lako podesiti bežični Internet kako bi se preuzele najnovije definicije već ste osuđeni na kabal...

Ne zaboravite da za pojedinačne fajlove možete koristiti i Internet servise za proveru da li su zaraženi ili ne.

36 коментара:

  1. Slusaj...ja imam Windows Xp i imam AVG Anti-Virus free...I KAKO SAD DA PREKO Anti-virusa AVG da Izbacim Virus???

    ОдговориИзбриши
  2. A koji je virus u pitanju? Je li AVG ponudio neku opciju za uklanjanje virusa?

    ОдговориИзбриши
  3. imam veliki problem.komp. nece da mi otvori stranicu za skidanje antivirusa a ako kojim slucajem je uspije otvoriti cim pocnem skidati antivirus komp. se odmah gasi.sta da radim?

    ОдговориИзбриши
  4. Najbolje je da probate da skinete antivirusni program pomoću nekog drugog računara koji nije zaražen virusom pa da ga onda recimo snimite na CD i instalirate na zaraženi računar.

    ОдговориИзбриши
  5. ja sam jedva uso i ovde koliko mi komp zabada od jednom mi se upalio neki indijanac (security tool )i nista nemogu da uradim jel pametno da oborim sistem ?????????? i imam glupavi avg koj nemogu da pokrenem jer izgleda da ga bkolira ovaj papan :D ?

    ОдговориИзбриши
  6. I ja imam problem zadnjih dana...jakooo spor komp. mnoge stranice mi uopće ne želi otvoriti, a čak mi ne rade ni usb portali kad trebam prebaciti fotke s fotića na računalo, inače rade kad stavim bilo koji drugi stick.Imam originalne windowsw xp i AVG free antivirusni koji mi stalno detektira trojance i jednog malware virusa!!!! Izbaci ih u virus vault, a ja ih od tamo izbrišem...što mi je činiti?
    PLEASE, help!
    Nisam nikakav kompjuterski maher!
    pozz

    ОдговориИзбриши
  7. Neznam dali je to virus ili podesavanje ali meni u nekim trenucima kom poludi i desava se sledeca:
    slova pisu velikim a kad pritisnem caps lock pise mali i velikim (pola pola) pa kad sam na internetu i pritisnam nesto on otvori novi prozor i nastavi radnju ili kad udjem neprimer u program file i kad pritisnem neku datoteku na sredini fajlove iznat takodje otvori

    NERAZUMEM

    ОдговориИзбриши
  8. Meni deluje kao da je tastatura neispravna, tačnije, taster Shift. Probajte da priključite drugu tastaturu na računar.

    ОдговориИзбриши
  9. Анониман30. јун 2011. 16:46

    ja imam avast antivirus,retko kad mi pokaze da je racunar zarazen,odjednom se pokvari,a antivirus nije pronasao virus.kakvo imate resenje za mene?

    ОдговориИзбриши
  10. A kako se to pokvari računar, jeste li sigurni da je u pitanju virus a ne nešto drugo?

    ОдговориИзбриши
  11. imam windovsxp antivirus mi je Avastov imam 2640virusa i neznam kako da ih obrisem .Sta da radim!!!!!!!!

    ОдговориИзбриши
  12. Pre će biti da je 2640 datoteka zaraženo virusom a ne da je u pitanju 2640 virusa... Jeste li pokušali da očistite računar Avastom?

    ОдговориИзбриши
  13. Ja skeniram kompijuter avastom i izbaci mi recimo 4 zarazene datoteke...i kako da uklonim te zarazene datoteke?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kada Avast prikaže izveštaj koje sve viruse je našao, za svaki od njih postoje četiri akcije: repair, move to chest, delete i do nothing. Najbolje je izabrati move to chest.

      Избриши
    2. Zdravo, sinoc mi je virus napao komp. Blokirao antivirusni program nod 32. Ne mogu da ocistim komp. Pojavljuje se trojan i jos neki tamo virusi nikad cula za njih. Molim za pomoc sta da radim??? Unaprijed hvala nemam iskustva sa uklanjanjem ovakvih virusa jer je ovo malo ozbiljnije. Blokirani su mi neki fajlovi a ne mogu da vidim koji su jer ne mogu da skeniram. Molim pomoc

      Избриши
    3. Da li ste pokušali da instalirate neki drugi antivirusni program poput Awast, Avira, AVG ili programe Spybot Search & Destroy i Malwarebytes' Anti-Malware?

      Избриши
    4. Nisam jos uvijek. Moze li neka precica gdje da skinem neke od tih programa?

      Избриши
  14. Анониман10. март 2013. 10:05

    ja nemam neki problem sa anti virusom imam avast i odlicno radi nemam nijedan virus ali kada na primer idem da skinem kaspersky on mi jednostavno za blokira i pocne da insalieava Direst X

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ako Awast radi kako treba a Kaspersky pravi probleme - držite se Awasta.

      Избриши
  15. Poz..Ocistio sam racunar od prasine i kad sam ga ponovo upalio pojavilo mi se nesto tj.nekavi znaci na monitoru i od tada nemogu nista.sve radi kao da je normalno ali cim se podigne sistem normalno pojave se ti znakovi(+,-,srce,smjesko,nesto kao neki insekti,itd...)i monitor se ugasi poslije desetak sekundi a sve ostalo radi isto kao da je sve u redu, tako je i kad udjem bios ako hocu da pokrenem novu instalaciju windowsa 7 moram biti brz,dvd se pokrene(cuje se kako radi)ali se nista ne desava,monitor se ugasi i samo crn ekran.Mlim vas ako neko ima neki prijedlog sta bi moglo biti.Hvala unaprijed!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zvuči kao hardverski problem. Da se nije nešto pomerilo unutar računara dok ste ga čistili? Da li se kuleri još uvek vrte ili je neki od njih prestao da radi pa se računar pregreva i odbija poslušnost?

      Избриши
  16. Mozda se nesto i pomjerilo al se ne primjeti, rade svi i od procesora,graficke i napajanja,ali cini mi se kao da nesto neda ada ja udjem normalno u bios i pokrenem novu instalaciju sto vise puta pokusavam to se brze gasi monitor bar mi se tako cini

    ОдговориИзбриши
  17. Postoji jedan forum (mycity forum, ambulanta) gde ljudi sa tog foruma (nazivaju sebe AMF) rade zajedno sa ASAP alijansom i posebnim alatima detektuju i uklanjanju viruse. Veoma su strucni, preporucujem da tamo pitate za pomoc, oni ce vam pomoci sigurno.

    ОдговориИзбриши
  18. Zdravo :)
    Koristim Gugl Hrom. Problem je u tome sto mu je potrebno dosta vremena da ucita stranicu ili se pojavi prozorcic na kome se nalazi opcija Kill pages. Mislio sam da je rec o virusu, vise puta sam skenirao racunar (koristim Avast antivirus) ali ih nikada nije detektovao... Zamolio bih nekoga da napise nesto vise o ovom problemu i kako da se lako resi.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mislim da je to rešeno u novijim verzijama Chrome. Instalirajte poslednju verziju Google Chrome i vidite da li se još uvek dešava.

      Избриши
  19. Poz.imam problem sa avg 2013 kliknem da skenira racunar i pokaze da ima tri virusa i ja kliknem obrisi i obrise ali posle nekog vremena avg se sam ukljuci i pise da ima tri virusa ja obrisem ali opet isto sta da radim.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kako se zovu ti virusi koje AVG prijavi?

      Избриши
    2. Lijep pozz, nerazumijem se bas nesto posebno u racunare, imam Avira antivirus i sad kako ja s njim da uklonim viruse (a izgleda da imam neke viruse) Dobro znam da trebam cijeli kompjuter skenirati, to i uradim.. i sta sad poslije toga kad mi izbaci izvjestaj.. Unaprijed se zahvaljujem. :D

      Избриши
    3. Ako pokrenete skeniranje računara (ta komponenta programa se zove Luke Filewaker :-) i na kraju kada Luke izbaci izveštaj sa pronađenim virusima, u desnoj koloni (Action) možete da izaberete šta želite da uradite sa zaraženim datotekama: Move to quarantine, Delete, Ignore...

      Избриши
  20. pozz
    ovako imao sam avira instaliranu, zatim mi se to nekako samo izbrisalo, jer ja sigurno nisam, nemam obicaj dirati ono sto ne znam sta je.
    eh sad poceo sam skidati sa netta i nije htijelo ni jedan antivirus da se skine.
    onda sam nekako jedva nasao aviru koju mogu skinuti i skinuo sam, eh sad s njom skeniram kompjuter i kako sad da li se virusi automatski brisu, ili poslije skeniranja moram jos nesto ?????????

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Posle skeniranja, Luke Filewaker izbaci izveštaj sa pronađenim virusima i u desnoj koloni (Action) možete da izaberete šta želite da uradite sa zaraženim datotekama: Move to quarantine, Delete, Ignore...

      Избриши
  21. imamam veliki problem sa kompaom windows 7 vidi kao piratsku kopiju koji je to virus i kako da ga izbacim

    ОдговориИзбриши
  22. nece da mi se pokrene Malwarebytes Anti- Malware

    ОдговориИзбриши